Tipy a rady

8 rád, ako si vybrať správny matrac

By 8 nov,2016

U nás vo firme sa venujeme prevažne tomu, čo si na matrac dáte – napríklad prehozy, no často sa stáva, že sa na nás obrátite s otázkou, ako si vybrať správny matrac. Preto sme spísali niekoľko rád, ktoré vám výber veľmi uľahčia.

Často si ľudia zvyknú matrace vyberať tak, že prídu do obchodu a sadnú / ľahnú si na posteľ a na základe prvého pocitu si povedia, že tento je asi ten pravý. Takto by sa to robiť nemalo, pretože za 10 sekúnd ležania nezistíte, ako sa bude matrac správať celú noc. Navyše v obchodoch sú na nich ešte rôzne návleky (aby sa nezašpinili) a tie môžu pocity tiež skresľovať.

Najlepšie je na výber ísť teoreticky.

  1. Váš vek je dôležitý

Váš vek hrá dôležitú úlohu pri výbere tvrdosti matraca. Čím sme starší, tým mäkší matrac potrebujeme. Určite to poznáte – keď ste mali 16 rokov, nemali ste problém vyspať sa aj na drevenej lavici. V päťdesiatke by ste to už asi radšej neskúšali.

Mladí ľudia, ktorí sú stále vo vývine by mali voliť tvrdšie matrace. To preto, lebo matrac sa nesmie prispôsobovať ich ešte nevyvinutej chrbtici. Neskôr by z toho mohli mať nie veľmi príjemné následky.

2. Váha má čo povedať k výberu

Ide o základnú fyziku. Ak vážite viac, viac tlačíte na matrac. Ak vás má zvládnuť a podoprieť vás, musí byť tvrdší.

3. Výška nerozhoduje len o dĺžke matraca

Okrem toho, že matrac má byť taký dlhý, aby sa vám na ňom spalo pohodlne a nič vám nezavádzalo, čím ste vyšší, tým mäkší matrac môžete použiť, pretože vaša váha sa rozloží na veľkú plochu, čím na matrac tlačíte menej.

4. Vaše mimoposteľové aktivity

Ak pracujete manuálne a vaše svaly sú namáhané, mali by ste skôr siahnúť po tvrdšom. Vaše svaly si takto oddýchnu viac, ako na mäkkom. Naopak – ak máte sedavé zamestnanie, kde namáhate viac ako svaly svoju chrbticu, mali by ste siahnúť po mäkkom – ten má na unavenú chrbticu lepší vplyv.

5. Potíte sa v noci?

Potíte sa. Počas noci sa telo zbavuje rôznych nečistôt, ktoré putujú práve do matraca. Vo všeobecnosti sú matrace na tento jav pripravené. Ak však trpíte nadmerným potením, mali by ste zvoliť vzdušnejší matrac (napr. pružinový, taštičkový), pretože lepšia vzdušnosť eliminuje nadmerné rozmnožovanie baktérií a plesní a neobsahuje penovú výplň, ktorá by bola živnou pôdou pre zlé veci.

6. Alergia?

Matrace vyrobené v EÚ musia spĺňať hygienické normy, ktoré zaručujú, že matrace sú z hľadiska hygieny a vzdušnosti v poriadku. Avšak ak trpíte alergiou, treba siahnúť po tých kvalitnejších – pružinových, alebo taštičkových matracoch. Majú najlepšiu vzdušnosť a minimálny priestor na hromadenie alergénov.

Vyhnúť by ste sa mali niektorým druhom penových matracov (napr. RE pena). Má zníženú vzdušnosť a vhodnejšie podmienky na množenie roztočov. 

Rovnako je dobré siahnúť po antialergických paplónoch.

7. Bolí vás chrbát? Kde presne?

Bolí vás horná časť chrbtice? Hľadajte tvrdší matrac, ktorý ju podoprie.

Bolí vás dolná časť chrbtice? Hľadajte mäkší, ktorý sa lepšie prispôsobí ohybu chrbtice.

8. Aká je vaša prirodzená poloha?

Výskumy síce hovoria, že najlepšie ja spať na boku, hovoria tiež aj to, že počas noci sa otočíme aj 50x.

Vyberať by sme teda mali podľa polohy, v ktorej preferujeme zaspávanie.

Ak zaspávate radšej na boku, mäkší matrac je lepšia voľba, lebo vie kopírovať nerovnosti tela.

Ak preferujete zaspávanie na chrbte, alebo na bruchu, siahnite radšej po tvrdšom – ten vám nedovolí prepadnúť sa doň.

 

Ako si vybrať tú správnu deku

chlpata
Previous
bedroom-690129_1280

Ako si vybrať správny záves

Next

Email this post to a friend.

or Close

LOG IN

Lost your password?

SIGN UP

LOST PASSWORD